Král Lear

Čím začít poslední semestr než nějakou kulturou, navíc Shakespear ten starý bard je můj oblíbenec tak
nebylo co řešit. Hra byla přenosem Londýnského představení v kině Scala, kde tyhle přenosy bývají ať už divadelní tak i z Metropolitní opery.

Král Lear je klasická tragedie. Příběh starého krále, který chce po třech dcerách aby mu řekly, které ho má nejvíc ráda. Dvě starší mu pocopitelně mažou med kolem huby, ale tan ejmaldší mu porpavdě řekne jak se tomá. Král se na ni ve své pošetilosti rozzlobí a vykáže ji stejně jako svého rádce hrsběnku z Kentu. Jenomže o náladového starce a jeho stohlavou družinu se sestry nechtějí starat. Král propadá stařecké demenci a smutku a mezi tím si kolem něj všichni chcou vzít kousek moci.

- hypnotický McKellen tomu vládl
- co bych vytkla krom tvrdých sedadel ve Scale na který po třech hodinách nevíte jak sedět je právě délka, přišlo mi představení prostě dlouhé za což mohla trochu i doba promítání 20:30

2 komentáře:

  1. Znám to, ale nikdy jsem na tom nebyla, mohlo by to být zajímavé. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úžasný já jsem nad tím pak ještě druhý přemýšlela nad vším co tam měli jako současné odkazy.

      Vymazat