Ladislav Klíma - Utrpení knížete Sternehocha

Když má vaše učitelka češtiny z nějaké knihy trauma a řekne Vám že ji nemáte číst, tak to udělejte.

Knížka je fiktivní deník německého šlechtice, který to nemá drobátko v hlavě dobrý o jeho životě a
soužití s jeho podstatně maldší ženou Helgou. Tu jak nenávidí tak miluje. Hlega jej však nenávidí jěště víc, dokonce zabije jejich dítě.Tím se otevírá prostor pro spoustu jiných dramat a výčitek a spousty úvah.


"Vždyť, nehledě k mému rodu a bohatství, mohu o sobě směle říci, že jsem krasavec, přes některé své vady, např. že měřím jen 150 cm a vážím 45 kg, že sem skoro bezzubý, bezvlasý a bezvousý, trochu též šilhavý a značně pajdavý. Ale i slunce má své skvrny."

- nevím z čeho měla truama asi jsem otrlá
- knížka je skvělá tím že se v ní vpodstatě potká Kavka, Alenka z říše dívů, červ dobyvatel,  zarathustra

2 komentáře:

  1. :D aa to sedí, ano děti, čtěte knihy, které vaši češtináři nesnáší, já to tak měla s Kafkou a Procesem a dodnes je to můj miláček. Tuto knihu mám na svém seznamu už dlouho, ale od jisté chvíle se mi k ní vůbec nechce, ale zrovna mám od Klímy rozečtený Český román a ten styl psaní mi moc nesedí, ale prokousat se tím chci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tahle je útlonká takže to utíka a člověk to po chvíly moc nevnímá. U mě se češtináři střídali jako svatí na orloji, takže každý kázal něco jiného a mě třeba Kafku doporučili :D to měli as světlou chvíli

      Vymazat