Autorské čtení - Jaroslav Rudiš


Takže  včera v sobotu 13. jsem se i s rodičem vyrazily jsem za kultůrou do Husy na provázku. Což je moc úžasný divadlo.
Rudiš tentokrát četl Národní třídu. Což je příběh asi čtyřicetiletýho chlapáka jménem Vandam, který dělá kliky mám rád filmového Vandama. Taky se občas popere v místní hospodě a vede chmurné hospodsko filozofické uvahy o životě, politice, ženských, a hlavně válkách. Což byl diametrálně rozdílný příbeh než na kterým jsem od něj zvyklá.

 Celé čtení doprovázel Rudišův kolega z jejich kapely U-bahn, během čtení hrál na kytaru a potom doprovázel Rudiše když zpíval.

To bylo takové hezké shrnutí teď moje postřehy :
  • šestka měla zase výluku což bylo fákr supr, navíc s námi jel jeden z pořadatelů co na místě bránil lidem aby lezli nahoru když se tam zvučel a byl tam tak rychle že to snad od šaliny běžel
  •  Rudiš zase nahazoval patku  a to pořád a byl nevýpravný
  •  " No obyvkle hrajeme jen tři písničky protože tu čtvrtou jsem zapoměl"
  • taky se hrozně zasekl u Já jsem berlín což je písnička kde se tohle nebo ich bin berlin porád opakuje do kola
  • jedna stará dáma uprostřed čtení zvedla ruku a řekla ať ten mladík stiší tu kytaru a Rudiš vyveden z konceptu řekl že tohle je punkové čtení já a další lid jsme odpadli smíchem
  •  jeden chlap tam usl
  •  do těch schodů vyběhni jako by ti šlo o jedničku z těláku
  •  Rudiš se od posledního čtení zmenšil O_o
  • lidi co během čtení někam chodili a pak vystrašeně hledali zbytek své výpravy
  • rodič se díval tak často na hodinky
  • seděl vedle mě úzkonohý mládence co hezky voněl ale pořád do mě drkal
  •  poučení neberte si nikam průhledné tílko
  • moje fotky jsou příšerně mázlý :(
  •  letos měli krutopřísnou otvírací znělku
  •  jinak horní fotka je z netu abyste měli představu a spodní mázlá je moje
  • trailer k jeho čtení Trailer k Rudiškovy  (nuž nevím jestlu bude odkaz fungovat ale video mi prostě nešlo vložit)
Bylo to úžasný!
A co vy byly jste te´d na nějaké zajímavé akci?

5 komentářů:

  1. Autorské čtení, wow, miluji autorská čtení, i když spíše chodím na ty se začínajícími/neznámými autory.
    Každopádně, doporučila by si mi něco od Rudiše?? Všimla jsem si, že je to v poslední době "the best" autor ČR a já stále od něj nic nečetla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hustý na začínají/neznámé bych měla strach že mě to nechytne nebo to bude divný, já má radši když jdu na něco co znám. Hmmm toho jsem si nevšimla začnu víc číst noviny. Od něj rozodně Nebe pod Berlínem, Grandhotel, Konec punku v Helsinkách - to je moje srdcovka. Národní třída je moc sprostá tak ta nevím jestli by ti bavila.

      Vymazat
    2. Někdy je takové čtení vážně otrava, ale občas člověk narazí na něco skvělého a dost často na něco hrozného :D
      No docela často o něm čtu v časopisech a na FB jsem v jedné takové skupince, kde ho řada lidí čte a následně nadšeně chválí a poté doporučuje :D Asi vyzkouším Nebe pod Berlínem :)

      Vymazat
  2. :DD... já z těch tvých postřehů padám pod stůl ... no musela to být zábava ... jo jo Punk v Helsinkách je super asi ještě něco zapůjčím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D jsem ráda že sjem tě pobavila... Si mohla jít se mno kdybys tady byla. Jo pujč se pobavíš!

      Vymazat