Zahradní okénko: Zahradníkovo léto


Tenhle zahradní článek je taková kombinace výhlodů ze života a zahrady. Zahradníkovo léto může být hektické - bezva počasí, všude toho roste, letníte pokojovky. Nebo je moc sucho, moc prší a znáte to. Moje léto je hodně ovlivněno tím že jaro bylo na počasí nic moc. Tím neříkám že nebylo super, bylo plné umění a upřímě s tím jak se všude ty kytky rozlízaj tak i kytek. Protože kombinace hodně divnýho video art co je vám až nepříjemný a přemýšlení nad tím jak asi vypadá zahrada od kterou se nikdo přes třicet nestaral je vlastně fajn kombo. Výměňování kytek ach ach. Jenomže tím že bylo jaro jak na houpačce tak se posunolo všechno co jsem chtěla dělat.

Je letos menší úroda no prostě se stalo. Já letos začla víc hnojit. Loni jsem se pořád bála že to přeženu, že mi to nepůjde. Ono na facebooku bylo s jarem plno srdceryvných příběhy o tom jak mi přírodní postřik zničil zahradu. Což zní děsivě ale je nutný si uvědomit že něco má poměr 1:5 atd a fakt záleží co jste si jako domácí chemik vyrobil. Já letos vsadila na staré dobré slepičince, kravský hnůj a lignohumát. Všechny tyhle vychytávky jsou přírodní a dobře se snim aspoň mě pracuje.

Výlety za inspirací. Co by bylo léto bez výletů do zahrad, kde je dvacet zahradníků a jsou mnoha hektarové a krásné. Tohle miluju odjakživa. Člověk nasaje atmosféru.  Navíc se dozví spoustu nových věco co potom třeba zúročí.

Letnění pokojovek. Anxiety part jo každý rok šílím. Letos tak sto násobně protože toho mám venku mraky. Kytky to však mají rády a za léto poskočí po řádný kus do výšky, šířky atd.

Nekonečná dřina, plevel co roste s každým zapršením. Fakt nemám ráda otázku co na zahradě pořád děláš. Já jako chápu že když někdo poseče trávník skočí do bázena co napustil vodou, kterou neměl proto potom ostatní sousedé nemají nic tohle nechápe, ale ono je fakt furt co dělat, zaprší roste plevel, furt je potřeba něco stříhat okopávat ...... Nebo pokud máte nějakou bez údržboou zahradu, nebo tam prostě nic neděláte. Navíc na plevel nezabírají výhrušky, nějak cítím že svalčec by proste Crowleye stáhl a bylo by.

Vyměnování, všeho kytek, zeleniny ovoce. Mezi sousedy, lidmi z netu. Tohle je něco co mám ráda od malička, jenom letos už jedu vyšší ligu. Navíc jsem se díky tomu dostala na spoustu super míst. No a mám spoustu super kytek, rajčat, dýní, bezový sirup a nepočítaně buchet, ale taky knížku.

Radování se z kvetoucích kytek a úrody. Nejlepší část.

2 komentáře: