Raději zešílet v divočině. Setkání s šumavskými samotáři - Aleš Palán, Jan Šibík

Když jste dítě slunné Moravy tak upřímě tahle knížka fakt asi není pro vás. Zjištění na začátek.

Co vede někoho k tomu, aby žil sám uprostřed šumavy? Rozhovory s osmi lidmi, to čtenáři ukazují.

Dokonce jsou mezi poustevníky dvě ženy, které to měly v hlavně asi nejvíc srovnané, jedna z nich postarší bývala managerka zde žije tak nějak s koňmi a je štastná a druhá v marigontce scestovalá a taky se zvířaty. Ostaních šest můžu mají však dost společného, takový ten kolotoč mystična, bláznovství, filozofování. U některých zní jeji životní cesta zběsile a trochu vymyšleně případ dvojčata a u jiných dost jako úlet na tripu jako strážce prahu co občas je tak trochu reinkarnovaný Hitler a ztratil meč. Je zajímavé že zpovídaní muži buď ženu nemají, nebo je o ně skoro boj.

Co je na knize rozhodně dobré že si Palán nevybral nikoho kde žije tak nějak prvoplánově zdravě a uprostřed divočiny.

Co mě zarazilo je to obří idealizivání žití jen tak někde v lese. Upřímně tuhle knížky mi doporučovali lidé co neumí nakoupit, protože neví co a co vařit na týden a taky si hrozně romatizují zahradničení jako setí ve slunci a síly země atd. no když si myslíte.

 Já si třeba myslí že když postevníci v knize říkají že nejsou soběstační, tak vím že jsem moc progmatická na to abych tak žila. Upřímně následují otázky nikdo moc neřešil, ovšem jak jsem říkal jsem pragmatik -  co budu dělat když zapadnu ve sněhu, co budou dělat zvířata, co budeme jít, zvíře je zodpovědnost musíš se o něj starat. Kde je voda jej í dostatek, co v zimě neumrznu tady, z čeho budu následující měsíc žit. To že nikdo neuměl zabít slepici mě dost překvapilo, tohle tak nějak čekáte že budou umět, nebo že nemají sklep (ani ten vykopaný do země  a kam si jako chce dát zásoby na zimu). Co mě vadilo jak se někteří starali o zvířata, tomu co umřeli koně protože se o ně špatně staral. Nebo druhý dával pít psovi moč a přeučili ho na vegetariána je hnus.


2 komentáře:

  1. Tak na tuhle knížku bych měla mít v knihovně rezervaci už hoodně dlouho a pořád nic ... Já jsem asi přesně ten typ, co si takový život idealizuje :D. No, alespoň by mě to lákalo si to třeba na měsíc zkusit, ale asi bych takhle nedokázala fungovat vyloženě sama ... Tak snad se knížky někdy dočkám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na ni taky čekala strašně dlouho a to jsem si ji vzala v menší pobočce. Mě asi tak na týden a druhý den bych stejně dumal jestli doma nehynou kytky a rajčata jsou dost zalitý.

      Vymazat