Deset malých černoušků od: Agatha Christie

Tuhle knížku jsem četla už v  loni v létě a dokonce celý článek je psaný z léta jenom jsem ho zapoměla zveřejnit.

Není nad to si v horkém létě vzít detektivku, navíc jsem ji nedávno viděla jako divadelní hru, jo tu co jsem tak zdrbala.
Do luxusního sídla na osamělém ostrově se sjíždí několik hostů. U večeře se dozvídají děsivou pravdu o tom, proč sem byli pozváni – desítka přítomných včetně sluhy a kuchaře zde má stanout před tváří spravedlnosti. V neúprosném rytmu známého popěvku tu den po dni ubývá figurek na stole v jídelně a s nimi jeden po druhém vyhasínají životy obviněných. Zemřou všichni. Kam však zmizel vrah?
(Databázeknih)

- tenhle příběh je dobře vystavěný, navíc ho můžete vlastně i měnit pomocí kulis od art deco vily až po skoro klasický horror
- hezká je třeba bbc adaptace z 2015



2 komentáře:

  1. Tuhle konkrétní BBC adaptaci mám strašně ráda, už jenom pro tu neuvěřitelně nepříjemnou a tísnivou atmosféru. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A teď si vem že ta divadelní hra měla všechno z té mini serie a přesto byla neskutečně trapná.

      Vymazat