Zahradní okénko: Inspirace

Minule jsme využily plevel, dnes se vrhneme na estetické disciplíny plné dobrodružství.

Pro mě byla inspirace vlastně takový katalizátor proč se vrhnout do zahradničení a nemít jenom trávník. Čím je se inspirovat je vlastně všude, ač tuhle frázi nemám ráda tak je pravdivá. Jezdím podle mě hrozně dlouho do školy, ale za tu dobu jsem viděla asi bambilion zajímavých balkonů a ještě víc skleníků za oknem.
Stejně to platí i když vyrazíte ven. Já miluju zahrádkářské kolonie, ale i v centru Brna třeba botanickou zahradu nebo Mendelovu, (Slavný mnich co křížil hrášek. Klášter má obrovskou zahradu do které sice vidíte z šaliny, ale příštupná je jenom občas) jezdím kolem nich skoro denně. Koukám do zahrad i sousedům.
Teď  zimě no vlastně pořád tvoří moji inspiraci instagram. Dobrý je i pinterest, no a samozdřejmě knížky. Miluju ty britské kde mají všichni prostor u svého panství Downtown.
Proč tu vlastně píšu o tomhle. Zahrada i balkon mají být vaše nepopsané plátno. Taky je důležitý nepodlehnout otázkám jako tohle nezvládnu a začít pomalu polehoučku. Třeba jenom mapováním terénu. Máte malý prostor najít si malé zahrady, nebo třeba začít jenom jedním velkým květináčem s více bylinkami.
Nemusíte se řídit jedním stylem. V umění tomu říkáme vznešeně eklektismus. Můžete se kombinovat vytvářet něco co vás těší. Je jedno zda máte na balkoně havrana, který vám hlídá rajčata, nebo obří parapet orchideii.
Když jsem byla mladší tak jsem milovala Sama Křepelku, Bradavické skleníky a Hagridovu zahradu no a samozdřejmě Midsomer.Teď bych klidně bydlela u Johna Shelbyho na venkově, nebo vlastně celkově u Shelbyových. ( Měla bych se s kým hádat a mají boží domy.) Pekelný parťák zase tvrdí že jsme jak Poison Ivy, což je hrozně boží.

No a pro inspiraci jsem vybrala dvě zahrady lidí co velice obdivuji.
Claude Monet
Monet byl slavný impresionistický umělec.Svoji zahradu si sám navrhl a sám se o ni i staral. Tahle zahrada je krásná kvetoucí, ale vlastne velmi uspořádáná.
Ty mečíky sme taky měli. Pak nám vymrzli.
Yves Saint Laurent
Že mám slabost pro modu tu asi všichni víte. Laurent byl slavný modní návrhář. Zahradu koupil v Mrakéši a dal ji zpět do původního stavu, dnes je turistická atrakce.
Zahradu ač pro naše podmínky spíš nevhodnou, jsem vybrala protože mám slabost pro sukulenty. No a letos jsme je měla venku na zápřaží v různých květináčích a k nim klasické středoevropské bylinky. Kousek od nás mají třeba palmy na zahradě.
Dávát dohromady zahradu je taky dost komplikované, cítíte povinnost nechat některé rostliny i když vy sami je nechcete. Můžete ale vyhodit skoro sto let staré růže?
 Krásnou zahradu má třeba i Florence Welch. Hodně velkou slabost mám i pro zahrady v umění. Myslím že za to může přednáška o Prerafaelitech. Dozvěděla jsem se třeba i to jak funguje jazyk květin. Když někomu pošlete kytici tak mu můžete napsat tajný vzkaz.

Příště : Základy zahradničení jak do zahrady tak i na balkon Pokud máte dotazy tak pište a nebojte se.



4 komentáře:

  1. Teda, super dlouhý článek, dobře se četl. Bradavické skleníky byly skvělé, v Giverny jsem byla, a asi to bylo jedno z nejhezčích míst, jaké jsem navštívila, tam by se mi taky líbilo malovat obrazy. Já jsem v pěstování zaměřena především na svůj parapet, a je to takové to pokus, omyl, příště se poučíme. Někdy by jsme mohly udělat tour de Brněnské zahrady

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrozně moc děkuju za milý komentář. Jasne to by bylo hrozně boží.

      Vymazat
  2. Ta zahrádka na konci je krásná tím, jak je neobvyklá (na naše poměry, kaktusy tu běžně na zahradě nevídám, že ano :D), ale ten barák... to je pořádnej humáč! Návrhář nenávrhář, ten dům je šílenost. :DDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tend dům už tam byl, jestli narážíš na bravu tak mě se právě líbí on to modré sladil celou zahradu.

      Vymazat