Pohádky nepohádky

Vánoční článek o pohádkách, které se vymykají tomu co běžně známe z televize, knížek..... Takže žádné rádoby vtipné a plyšové. Pohádkové příběhy byly od vždy spíš strašidelné. Vybrala jsme dvě české hrané, dvě animované, zahraniční, knížků....

Panna a netvor - Juraj Herz
Moje asi nejoblíbenější pohádka. Vizuálně vypaplaná, příběhově hrozěn záležín a divákovi co si vlastně
vybere za konec.
Deváté srdce
Stejný autorský rukopis ikdyž mnohem slabší vydání. Ovšem omlazování pomocí srdcí je skvělé.

Z českého rybníčku je zajímavý ještě o Janovi a podivuhodném příteli, Kachyňova Malá mořská víla

Čarodějův učeň- Karel Zeman

Je skoro k neuvěření ža tahle podáka je z roku 1977.Temné animované dílo které má v sobě obrovskou depresi.
Pohádka o Honzíkovi a Mařence - Karel Zeman
Podobně jako čarodějův učen silná deprese a perfektně odvedené řemeslo. 






Labyrint - Jim Henson
David Bowie jako král Goblinů. Příběh dívky, které hledá zmizelého bratra v podivné říši.







Krása nesmírná
Kdo by neznal morbidní ruské pohádky. Kdy baba jaga byla ještě frajer a nebyla vlastní parodii jako je v mrazíkovi.

Pohádky do ouška
Radio Wave před vánoci vypustilo  čtyři čtené pohádky. Moji milovanou Překrásnou Vasilisu. Tři pohádky ryze morbidní a inspirované bájemi tří národů.


Jaké máte rádi pohádky vy? 

2 komentáře:

  1. Dobrý nápad na článek, Labyrint jsem kdysi viděla, ale nějak mě to nechytlo, ale asi někdy zkusím zhlédnout znovu. Čarodějova učně mám v knižní verzi a Zemana moc nakoukaného nemám, takže jsem ráda za tip, taky mám vcelku ráda temnější pohádky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se o Zemanovi učila ve škole a milujího všichni steampunkeři, tak jsem si říkala co to nevyužít :D

      Vymazat