Ladislav Fuks - Variace pro temnou strunu

Hlavním hrdinou knihy je mladík jménem Michal. Chlapec obdařený velkou fanatzii. Vyrustá v chladném prostředí své rodiny. Jeho matka je velice zakřiknutá a otec je důstojníkem u policii, tvrdý chlap co nemám moc času na rodinu.
 Spolu s Michalem sledujeme jeho zvláštní životní události. Soukromého učitele. Rozvohory s portrétem babičky, medvědem a tanečnicí. Nástup na gymnízium, kde si zvládne dokonce i přes svou mlčenliou povahu najít kamárady. Potom přichází mobilizace tím se všechno mění.

- mezi snem a realitou
- ostatní knížky od Fukse co už o nich psala

2 komentáře:

  1. ...a zase ten Vilém!

    Variace byla jedna z prvních knížek, co jsem od Fukse četla. Pamatuju si, že mě pohltila. Byla jsem tehdy na lyžáku a měla hrozný záchvat separační úzkosti, tak asi kvůli tomu jsem to tak prožívala. A na prababičku vyklánějící se z obrazu jen tak nezapomenu. Několikrát jsem to i použila v některé ze svých povídek. Podobně mě uchvátily Myši Natálie Mooshabrové. Pokud jsi to ještě nečetla, tak doporučuju. Myslím, že se ti to bude víc než líbit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myši jsem četla a máš pravdu uchvátili mě a tohle jej edn z nejsilnějších komentářů co sem tady asi četla.

      Vymazat